1. USŁUGI
Usługi wykonywane są na żądanie klienta, na podstawie wypełnionego druku Zlecenia Wykonania Usługi Motoryzacyjnej, 1 egzemplarz otrzymuje klient, 1 pozostaje w CSF.
2. PRZYJĘCIE POJAZDU
Przy przyjmowaniu pojazdu wystawiane jest w zależności od sytuacji :
a/ zlecenie wykonania napraw wraz z spisem czynności naprawczych do wykonania.
b/ zlecenie wykonania jedynie kosztorysu.
c/ potwierdzenie przyjęcia pojazdu w oczekiwaniu na zlecenie dokonania naprawy.
Podpis klienta lub jego pełnomocnika na zleceniu oznacza:
– zgodę klienta na obowiązywanie niniejszych ogólnych warunków naprawy i potwierdzenie, że klient się z nimi zapoznał
– zawarcie umowy o wykonanie usługi
– zgodę na przekazanie za pokwitowaniem pojazdu do naprawy, dokumentów pojazdu, ubezpieczenia pojazdu, kluczyków
Jeżeli klient otrzymał jedynie potwierdzenie przyjęcia pojazdu w oczekiwaniu na zlecenie, niezbędne jest, w terminie 10 dni od potwierdzenia przyjęcia, wystawienie ( podpisanie ) zlecenia zawierającego spis zakresu prac do wykonania.
3. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA PRZEDMIOTY POZOSTAWIONE W POJEŹDZIE
Naprawiający ponosi odpowiedzialność wyłącznie za akcesoria i urządzenia zainstalowane w pojeździe oraz za inne przedmioty przekazane po uprzedniej inwentaryzacji a także za poziom paliwa odnotowany przy przyjmowaniu pojazdu do naprawy.
4. KOSZTORYS – OSZACOWANIE
– Na życzenie klienta zostaną określone szacunkowe koszty naprawy
– Koszty szacunkowe to bezpłatna forma określania kosztów naprawy bez demontażu części, odnosząca się do istoty czynności do wykonania oraz orientacyjne koszty naprawy
5. WYKONANIE USŁUGI
– W przypadku rozpoczęcia wykonywania usługi zależnej od opinii osoby trzeciej, która zostanie wskazana wykonawcy przez klienta w rubryce ”Uwagi, inne” ostateczny termin wydania pojazdu zostanie wydłużony o okres między podpisaniem zlecenia i dniem wydania opinii/towaru przez wspomnianą osobę trzecią
– Jeśli podczas wykonywania usług pojawi się konieczność wykonania dodatkowych czynności naprawczych, wykonawca musi poinformować o tym klienta. W takim przypadku, wykonanie czynności dodatkowych nastąpi dopiero po podpisaniu aneksu do wystawionego zlecenia. ( dopuszcza się możliwość akceptacji dodatkowych czynności w formie maila wysłanego na adres : warsztat@csf-lublin.pl )
– Wykonawca zwolniony jest od wszelkiej odpowiedzialności w przypadku odmówienia przez klienta zlecenia tych dodatkowych czynności naprawczych
– Wykonawca ma prawo odstąpić od naprawy przy sugestii właściciela pojazdu do wykonania naprawy niezgodnie ze sztuką serwisową
– Możliwy jest sposób naprawy zgodny z sugestią klienta jedynie na jego odpowiedzialność i ryzyko, po podpisaniu stosownego pisemnego oświadczenia. W takim przypadku klient traci prawo do 6 miesięcznej gwarancji naprawczej
6. WYDANIE POJAZDU
– Przewidywany termin zakończenia naprawy wyznaczony jest w zależności od możliwości wykonawcy i ustalany jest przez niego od dnia otrzymania zlecenia.
– Klient zobowiązany jest do niezwłocznego odbioru pojazdu po upływie terminu ustalonego w zleceniu lub telefonicznie.
– Wykonawca zobowiązany jest do odnotowania wszystkich stwierdzonych przez niego usterek. W przypadku stwierdzonych usterek, a nie zleconych do naprawy, wykonawca uprzedzi klienta o konieczności usunięcia tych usterek, które mają wpływ na bezpieczeństwo pojazdu.
– W wypadku odmowy przez klienta zlecenia naprawy takich usterek, klient zobowiązuje się podpisać oświadczenie o odmowie napraw, co zwalnia wykonawcę od odpowiedzialności z tytułu tych usterek.
– Odbiór pojazdu przez klienta lub jego pełnomocnika, oznacza potwierdzenie wykonania wszystkich usług zleconych wykonawcy, zgodnie ze zleceniem.
– Odbiór pojazdu, dokumentów i kluczyków może nastąpić po całkowitym uiszczeniu należności w stosunku do wykonawcy.
– W przypadku nie odebrania przedmiotu zlecenia powyżej 30 dni zostanie naliczona dobowa opłata postojowa w wysokości 30pln/doba.
7. CZĘŚCI WYMIENNE
Klient ma prawo zobaczyć wymienione części, jeśli zażądał tego na zleceniu, może je również zabrać. Wyjątek stanowią te części które naprawione lub zregenerowane zostały z powrotem zamontowane.
8. SPORY
Wszelkie spory wynikłe z wykonywania usługi naprawy pojazdu, będą rozstrzygnięte przez Sąd rejonowy w Lublinie.