Kompleksowa obsługa filtrów cząstek stałych DPF / FAP

Filtr cząstek stałych DPF / FAP – wprowadzenie

Od normy emisji Spalin Euro IV producenci pojazdów samochodowych zasilanych olejem napędowym zostali zmuszeni do wprowadzenia do układu wydechowego filtra cząstek stałych DPF lub inaczej FAP.

Budowa systemów oczyszczania spalin od normy EURO IV którą wprowadzono w 2005 roku do normy EURO VI która obowiązuje obecnie znacznie się różni.

Czynniki mające wpływ na właściwą pracę systemu oczyszczania spalin:

  • zawór EGR, chłodnica spalin, zmienna geometria kolektora dolotowego, przepustnica, szerokopasmowa sonda lambda, wielofazowych wtrysków paliwa czujnik temperatury i ciśnienia spalin,

  • filtr zapełniony powyżej normy zwiększa znacząco ryzyko zapalenia pojazdu lub uszkodzenia silnika,

  • właściwa eksploatacja pojazdu.

Zajmiemy się Państwa filtrem DPF / FAP m.in. w zakresie:

  • WYPALANIA SERWISOWEGO (w zależności w jakim stopniu jest zapełniony)

  • MYCIA CHEMICZNEGO

  • WYMIANY

  • ROZWIĄZAŃ ALTERNATYWNYCH  usuwanie DPF / FAP – trwałe usunięcie z przeprogramowaniem sterownika EDC

Usuwanie DPF / FAP polega na wycięciu samego wkładu z obudowy filtra, czujniki oraz sondy zostają na swoim miejscu, modyfikacji ulega elektroniczny sterownik silnika EDC w zakresie obsługi DPF / FAP.